Løvestuens nyheder

Uge 49

Hej Hjemme

I denne uge har vi taget imod,  Trine (voksen) og en ny pige fra vuggestuen, vi har afsluttet vores julegaver og lavet en lille smule pynt. Hver dag om morgen har vi fundet nissebreve, fra nissen Nabanok til hans nevø Bobo, gemt forskellige steder på stuen. Bobo har også lavet en del ballade på stuen med drillet i uges løb. Hver dag har vi på stuen fået sunget en masse julesange, danset og lavet juleyoga, foruden at læse nissebrevene. Udenfor at regnbuegruppen leget trafiklege med deres papkassebiler, øvet trafik regler og leget politi og røver Mvh Løvestuen

Uge 48

Hej Hjemme i denne uge har på løvestuen, været præget af besøg fra nye voksne, som har dækket Sannes eksamen og Daniels Ferie, i den forbindelse har børnene været super glade for at være sammen med Ken og den nye Marcus.  Fredag har vi sagt farvel til Sanne som skal tilbage på skolebænken, med gave som børnene havde lavet og popcorn og fignestænger fra Sanne. I løbet af ugen har vi lavet tystys jule aktiviteter.  Klippeklisteret, lavet lydbyen med Grethe Gartner og fjollet med dukketeater og været i skoven.

Vi har også snakket om at mandag starter en ny pige fra vuggestuen, om hvordan man er en god ven og tager godt imod andre
 Mvh Løve stuen

Løvestuen uge 47:

Hej Hjemme

I denne uge har vi især været optaget af at pynte og dekorerer vores papbiler vi skal lege med i næste uge, vi har også taget imod en ny dreng fra vuggestuen i denne uge og har derfor været fokuseret på små grupper og opdelinger. Regnbuegruppen og mellemgruppen har blandt andet været i skoven, imens vi hjemme har lavet yoga og sanglege. I regnbuegruppen er vi begyndt at øve Lucia, vi har samlet vores lys, fundet kranse, sunget lidt og hørt den fantasifulde og lidt uhyggelige historie om Lucia. Fredag har  3 løvebørn bagt pizzaer til frugt. Indenfor har vi fredag lavet og se dukketeater.
Mvh Løvestuen

Nyt fra Løvestuen uge 46:

Hej Hjemme

I denne uge har vi igen haft fokus på vores trafik tema. Vi har tegnet veje til robotter som vi har lånt af 'Institutionernes Digitek', vi har bygget/malet biler af papkasser som vi skal bruge til trafik lege. Ellers har vi indendørs været meget optaget af at lege "radio er gået i stykker" og lavet børneyoga. Undenfor har børnene været meget optaget af at lege 'diamantlege, inspireret af at Ingolf til samling fortalte om et bræt spil "Afrikas Stjerne".
Børnene har ledt efter diamantperler, som et led i fange lege og forskellig rolle lege.
Og igen i løbet af ugen, har vi haft besøg af nye børn fra vuggestuen.go weekend

Mvh Løvestuen

Nyt fra Løvestuen uge 45:

Hej Hjemme her er en lille opsamling på ugen der gik på Løvestuen.

I denne uge har været i de nye børns tegn, vi har taget imod en ny pige på 4år, haft besøg af  børn fra vuggestuen som også skal gå på Løvestuen.

I løbet af ugen har vi på bladjagt, i skoven, blade som vi har brugt andre dage til bladslanger. Vi har også malet, lavet perler og børneyoga i løbet af ugen. Regnbue gruppen har haft “skolegruppe” med fokus på trafik med sikker og søn og Villads fra Valby.
Vi har også været i skoven med de yngste og mellem gruppen, hvor vi har kælket i blade og nyt efteråret.